dinsdag 19 juni 2012

KLEUR 2.0

Eerder proeven met kleur bleken niet erg succesvol (zie verderop in dit blog). Toch wilde ik het nog een keer proberen op een iets officiĆ«lere manier, namelijk met pigment dat ook geschikt is voor beton. Harolds heeft een wand vol de meest fantastische kleuren in pigmenten, alleen zijn die niet allemaal geschikt voor beton. Gelukkig wordt dat  per pigment wel heel duidelijk vermeld. Ik besloot het avontuur aan te gaan met Vermiljoen rood imitatie, dat volgens de beschrijving ook geschikt moest zijn voor keramische doeleinden.

Voordat ik hier direct een vaas mee ging maken wilde ik eerste de eigenschappen van beton met dit pigment kennen. Daarom maakte ik weer een paar proefjes met als resultaat het Bolusgebouw en USSR-Building-1.

De resultaten waren goed en het beton leek geen hinder te hebben ondervonden van het pigment tijdens het uitharden. Ook duurde dit uitharden niet langer dan normaal. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten